PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Thursday, January 21, 2010

Terima kasih kerana menguji aku

Hari ni memang hari yang menguji kesabaran bagi aku. Memula aku dapat tau hal ni memang membara jugak hati aku. Macam2 tindakan yang aku nak lakukan. Tapi setelah berfikir secara rasional aku ambil keputusan untuk bersabar.entah la kenapa aku memilih untuk bersabar. Tapi aku harap ni la keputusan yang terbaik yang perlu aku lakukan.

Terima kasih kepada orang yang bertanggungjawab buat motor ni jadi macam ni. Terima kasih sangat2..Mungkin ALLAH swt memang hantar dia untuk menguji aku kut. Sememangnya jalan yang aku pilih ini adalah jalan yang susah. Jalan yang penuh dengan mehnah dan tribulasi. Setakat ujian macam ni kecik je kan berbanding ujian yang dihadapai oleh pejuang2 islam terdahulu.

Kepada sahabat2 yang memberi pandangan dan pertolongan tadi terima kasih banyak2. Fad, Piji, Mohsin, Miji, Pijan, Zamri, Mie, Afif, Mizi, terima kasih kat korang sebab bagi pandangan dan pertolongan tadi. Baguih gak kawan2 aku ni rupenye(ayat touching)

Aku harap isu berhenti setakat ini. Aku rasa tak perlu nak menyalahkan sesape. Semua ni aku anggap dugaan buat aku. Macam yang aku cakap tadi. Sesungguhnya jalan yang aku pilih ni semamangnya susah. So aku kena bersedia untuk segala kemungkinan. Mungkin hari ni macam ni tapi ujian yang mendatang mungkin lebih mencabar.

kepada pejuang2 sekalian!! Ingat lah jangan disebabkan ujian yang kecil membuatkan kita berhenti berjuang. Kerana sememangnya Ujian itu akan diturunkan oleh ALLAH untuk menguji hambanya. Teringat aku pesanan sape entah. Jangan di minta kurangkan ujian tapi pintalah ditingkatkan iman untuk menghadapinya.

“Adakah manusia mengira, bahawa mereka akan dibiarkan saja, dengan mengatakan: Kami telah beriman, padahal mereka belum lagi mendapat cubaan?” (Surah al-Ankabut, ayat 2)

Tentang motor aku tu. Aku dah setelkan dah. ANsib abik boleh tanggal tap kat yang cover hitam tu nanti aku pergi tukar. Sekali dengan cover sit. tak mahal pun. Takde hal la..sekian je coretan aku..

p/s : gambar lembab lak.nanti aku upload..kelas2!! huhu

wallahualam..

5 comments:

~b0rN aS a SlaVe~ said...

tringat kata-kata ust hasrizal dlm bk bercinta sampai ke syurga.. insan yg merasa x layak tok diuji adalah insan yg lupa hakikat dirinya seorang hamba..sama-sama kita muhasabah diri
( lebih kpd pringtn buat diriku..)

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkn dgn hnya pkataan 'kami beriman' sedang mereka tidak diuji?" - al ankabut:2

tasneem - xde id blogspot lak. =p said...

betul tu. org yg pilih jalan ni sememangnya sedar betapa besar risiko. jd rohani, mental dn fizikal kne sntiasa bsedia. tu belum lg suasana luar kampus yg pastinya lebih sukar lg. sbb tu tak semua org nk ikut jalan ni....

tp janji Allah, Dia beli segala kenikmatan dunia ni dgn byrn nikmat syurga buat org2 yg pilih jln ni. tinggal lg ntuk kta pilih nk nikmat dunia atau nikmat syurga?

mg Allah tetapkn hati2 kta smua ntuk terus berada di jln ni wlw apa pn ujian yg dtg dn mdh2an stiap yg kta lakukn ni mjadi pohon hijau nan subur yg berbuah lebat di akhirat kelak dan bukan debu2 berterbangan yg akhirnya hilang.... insyaAllah....

Zulgeologist said...

Szi dan Szi : Tu la..sememangnya kita perlu untuk istiqamah dalam diri apa yang kita lakukan..tambah2 kalu org yg dah takde kelas :p

Anonymous said...

Szi dan Szi?
haih... perli je mcm... *sigh*

Zulgeologist said...

eh sulap2..szi b tasneem..hehe.sori..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang