PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, January 1, 2010

Sambutan New Year = BODOH!!!


Selamat Tahun Baru!!!

wah..semangat je rupanya. Malam tahun baru aku tahun ni berbeza dengan tahun lepas. Tahun lepas aku berpeluang bergerak di celah kesesakan kota melihat masalah umat akhir zaman. Tahun lepas aku bersama rakan2 dari UKM dan UIA pergi Bukit Bintang. Bersembang dengan remaja2 kat sana yang hidup nak happy je. Macam2 info yang menyedarkan aku yang aku dapat tahun lepas. Melihat permasalahan akhlak pada tahap budak2 sekolah rendah pun dah cukup menginsap dan merisaukan aku.. tapi tu cerita tahun lepas yang penuh pengalaman. Tahun ni??


Tahun ni siswa/i UKM ramai pergi buat XPDC Dakwah kat area2 K.L. Tapi di mana aku? Aku tak dapat menyertai program yang sangat2 menarik tu sebab terdapat urusan yang penting yang perlu aku laksanakan. urusan tu aku berjaya selesaikan sebelum pukul 11. Pukul 11 kawan2 geology ajak main futsal pulak. Aku layan je..huhu

Lokasi kami main sememangnya sentiasa di PKNS. Malam semalam kat Tasik Cempaka belakang Court Futsal kami main ade juga manusia2 yang menyambut tahun baru yang tak berfaedah ni. So aku berkesempatan juga melihat anak2 muda melompat2 ketika detik 12 malam semalam. Bagi aku melihat dari jauh tak memadai. Aku nak tengok lebih dekat lagi. Aku berhenti main awal memberi ruang kat kawan2 lain bermain. Di kesempatan tu aku pun start la kuda putih aku.huhu. Aku pun bergerak ke Tasik Cempaka. Tak banyak yang aku dapat lihat. Tapi ternyata pergaulan bebas adalah perkara wajib time sambutan tahun baru ni. Si Jantan dan betina berpimpin tangan, Bersandaran,berpacaran dan minta maaf cakap tak mustahil berakhir dengan bepancutan sebagai hadiah tahun baru kepada pasangan masing2..Astaghfirllah..



Malam belum tamat bagi aku. Aku meneruskan agenda dengan melepak di mapley.huhu. Tapi malam semalam agak berbeza apabila ramai sangat yang datang mapley. Ada 1 meja tu aku melihat anak gadis (moga2 masih lagi) rilek je dikelilingi teman sefikrah yang lelaki2.huhu. Ish..ape la yang dia rase. Tak segan ke? Ade juga meja yang main kad poker. Betina pun ada main sama. Time tu dah pukul 1.30 pagi. Mungkin awal bagi aku tapi sepatutnya tidak bagi seorang gadis yang ada maruah diri..


Bukan niat aku untuk mengutuk manusia2 seperti ini. Namun hakikatnya hidayah tu milik ALLAH swt. Bukan hanya salah mereka semata. Tapi kena fikirkan apa peranan kita nak counter golongan macam ni. So wahai aku dan engkau ingat lah ini semua tanggungjawab kita. Kita perlu menjadi dai'e. Bukan hanya ustaz2 yang perlu tapi kita semua. Aku ulangi kita semua.KITA SEMUA.. WAHAI KITA bukalah mata, buka hati dan buka minda. sebenarnya banyak lagi masalah yang perlu kita fikirkan dan memerlukan dakwah sebagai jalannya.. BERSAMA MENCARI DAN BERADA DI JALAN ITU..

wallahualam..

p/s : sori kalau bahasa kasar..

3 comments:

deqsu said...

alhamdulillah..dah msk thn bru..hrp2 ank bangsa kita xtrs hnyut dgn masalah2 sosial cmni..

Dato' Dr Ahmad said...

semoga kite pun terselamat..amin..

deqsu said...

insyaAllah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang