PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Saturday, November 28, 2009

Oh generasi muda..

Tadi time solat asar. Aku pergi ke masjid kampung aku ni. Sampai2 baru je azan. Lepas aku solat sunat qabliah aku duk tunggu la pakcik bilal tu qamat. Tak qamat2 lagi. Aku usyha2 rupanya imam ratib takde lagi. Pastu diorang ni saling tunjuk menunjuk le sape jadi imam. Yang agak bagi kesan kat aku bile time mintak pakcik2 lain tu jadi imm. Semua ade sakit. Kaki la betis la..Hmm aku bukan salahkan diorang. Cuma aku agak terkilan bile tengok yang tua2 je ade kat masjid solat jemaah. Bile jadi kes macam tadi kan susah..Mane pegi anak2 muda?? Hari tu ade gotong royong pun just golongan veteren ni je ade. Ape nak jadi la ngan anak muda zaman sekarang ni. hehe

Teringat aku zaman aku kanak2 dulu. Time abang2 aku punya batch anak muda. Aku memang salute la diorang. Walaupun tengok macam otai je. Tapi Bila ade aktiviti yang menggunakan tenaga kat masjid. Diorang ni la penyumbang tenaga. Memang sangat beza dengan sekarang. Solat jemaah pun nampak muka. Aku sebagai anak muda kampung ni pun lebih kurang je. Hehe. Time gotong royong ari tu aku lalu je. Segan pulak rase nak singgah.huhu.. Teruk toi aku ni..

So, Aku menyeru aku n sahabat2 pembaca blog aku ni. Kite sebagai anak muda ni. Cuba berkhidmat untuk masyarakat. Lebih penting lagi datang ke masjid n surau2 untuk solat jemaah.. Uncle2 kite tu perlukan pelapis. Dan anda adalah orangye.. Takkan nak tunggu kite dah tua bru nak jadi alim. Kalu tak sempat tua camne? Meninggal lepas membaca entri aku ni ke.huhu..Moga2 ALLAH panjangkan umur kite..amin..

Wallahualam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang