PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Friday, January 8, 2010

Mahasiswa menyambut saranan KPT

Sumber : http://gm-ukm.blogspot.com/

Bangi- Kira-kira 60 orang penggerak mahupun penyokong Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) telah berhimpun di parkin motor di hadapan FPI pada jam 6.00 petang semalam.

Tujuan himpunan mahasiswa ini diadakan adalah untuk menyahut seruan dan saranan daripada Timbalan Menteri Kementerian Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah untuk mengadakan sudut pidato atau 'speaker corner'.

Menurut beliau, mahasiswa bebas berpidato dengan mengemukakan isu semasa antaranya politik, ekonomi dan sosial selain pandangan dan kritikan bernas dalam memperkasakan pentadbiran IPT dan negara.


Sudut pidato semalam ini diadakan untuk meluahkan pendapat atau pandangan mengenai isu yang hangat diperkatakan warga UKM kini iaitu mengenai pilihan raya kampus yang akan diadakan dalam masa terdekat.

Majlis ini dipengerusikan oleh saudara Mohd Ikram dari tahun 1 dari Fakulti Pengajian Islam. Saudara Ahmad Ammar Ishak, wakil dari Gabungan Mahasiswa Lantang Negara (GMLN), saudara Phoon Kar Liang dari Kesatuan Anak Muda Independen (KAMI),saudara Affandi Abdul Rahman pengerusi MAMPU dan saudari Rabiatul Adawiyah bagi pihak siswi adalah antara yang lantang berpidato memberikan pandangan dan kata-kata semangat kepada mahasiswa yang hadir.


Selain itu, GMUKM turut menampilkan Mohd Hafiz Abdul Razak sebagai wakil calon GMUKM untuk menyampaikan pidatonya.


Himpunan ini dihiasi dengan warna rasmi GMUKM iaitu warna ungu serta barangan-barangan teknikal seperti bendera dan kain rentang yang tertulis serangkap pantun iaitu :

WARNA UNGU MENJADI PILIHAN
SEBAGAI WADAH DALAM PERJUANGAN

FALSAFAH, KEILMUAN SERTA KEBAJIKAN

GM MEMIMPIN UKM TERKEHADAPAN



Setelah selesai sesi pidato, semua mahasiswa yang terlibat menyanyikan lagu rasmi Pro Mahasiswa Nasional dengan penuh bertenaga dan bersemangat. Kemudian majlis diakhiri dengan bacaan doa oleh saudara Azizan Anwar daripada Fakulti Pengajian Islam.

GMUKM mengucapkan terima kasih kepada para pegawai keselamatan yang turut serta bersama kami kerana menjalankan tugas dengan baik.

4 comments:

looking forward said...

Cepat nye...haha

Zulgeologist said...

belajar dari hang la..haha

entah said...

salam..KAMI tu stand for KUMPULAN AKTIVIS MAHASISWA INDEPENDENT ye bang..hehe

Zulgeologist said...

eh2..sejak bile tukar??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang