PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Monday, January 11, 2010

Masalah umat di Piala Geologi

Aku post entri ni lambat sikit. Ingat nak post semalam. Tapi termengantuk pulak.huhu. Semalam berakhirnya futsal geologi. Macam2 ragam yang aku tengok. Yang menyedihkan Semua team ada je yang tak menutup aurat. Termasuk team aku sendiri. Aku sendiri tak mampu nak suarakan.hmm.. Tambah pulak tournament kali ni ada terbuka untuk kategori pompuan jugak. Tengok diorang ni macam laki pun ada. Otai je nampaknya.haha. Sampaikan kawan aku jimi cakap takut tengok diorang ni. Tapi sebenarnya aku faham apa jimi maksudkan. Jimi maksudkan takut tengok masalah umat ni.(betoi ke ek jimi??). Sepanjang pemerhatian aku sabtu tu takde pulak aku tengok ada pompuan yang pakai tudung. yang mengorenkan rambut ada la..ish3x..macam2..

Tapi aku rase aku patut bagi kredit kat 1 team ni. Semua tutup aurat. Time solat terus pergi solat dulu. Macam ni la yang kita nak. Team yang aku maksudkan adalah GMFC. Mungkin ada pembaca yang merasakan pujian aku adalah berbau politik. Maklum la aku kan penyokong tegar GMFC.huhu.kalau ada yang ingat macam tu anda boleh tengok entri aku puji team bola KBH time SUKEM dulu.(klik sini ). Pasukan yang macam ni kita nak. Pasukan yang mengislamisasikan kehidupan. Jangan lupa Islam is the way of life. Walaupun GMFC kalah diperingkat kumpulan. Tapi takpe la. At least korang dah tunjukkan yang islam pun ada menunjukkan cara untuk bersukan..Syabas untuk korang!!

GMFC


Masuk pulak bab solat zohor. Aku mengharapkan yang peserta kat situ semua bersolat zohor. Takut penganjur yang akan dipersalahkan nanti. Walaupun bukan aku yang anjur. Tapi ni anjuran Geologi. Aku sebagai warga geologi kena juga fikir masalah ni kut. So aku bergerak menuju ke kaunter mencari pengarah. Nampaknya pengarah sibuk. so aku pun jumpa timbalan pengarah. Aku jumpa sarankan diorang umumkan suh pengunjung yang belum solat pergi ke masjid ataupun surau KDO. Walaupun silap umum cakap sape yang nak solat (patut sume kena) tapi ok la dari takde.Papepun syabas kat timbalan pengarah yang bertindak selari dengan agama..terbaek!!. Bukan niat aku nak membangga dengan tindakan sendiri. Tapi aku rasa selagi kita mampu kita perlu elakkan kemungkaran dari berlaku. Semoga aku ikhlas dalam perkongsian ni..


Secara kesuluruhannya aku merasakan Kejohanan kali ni meriah dan berjaya. Syabas di ucapkan kepada En Pengarah Naim dan crewnya yeang berjaya menganjurkan event sebesar camni.. TERBAEK LA GEOLOGIST!!

wallahualam..

3 comments:

ladida said...

tringat tyme sukem hockey ari tu, dlm byk2 team hnya team ktho je semua ladies bertudung...cayalah

Zulgeologist said...

waaa...terbaek la ktho..ni kena takel nnt ni..hehe..btw nape masuk blog awk xde entry langsung??

ladida said...

Alhamdulillah..bertudung x menghalang bersukan pun kan.dpt no3. Rezeki Allah bg (cewah nk bgtau jugak kitorg menang huuhhuhuhu)..tp kadang2 sukan menghalang kita untuk menutup aurat..
itu 2nd blog.. 1st blog tu byk lagho je... ~tutup~
2nd blog x tau nak tulis mende ...wakakah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang