PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Wednesday, October 7, 2009

AL-QURAN dan disebalik peristiwa gempa di padang..

semalam aku dpt msg..msg tu berbunyi camni..

salam...gempa bumi di PADANG tjadi pada jam 17:16 & 17:58, dan pada hari yang berikutnya pada jam 08:52. cba prhatikan tjemahan Al Quran ayat Surah17:16, 17:58, & 08:52...p/s : Masyaallah!!! Sahabat2 tlglah rujuk Surah2 diatas dan lihatlah ...sahabat2..segala2nya telah diaturkan .Marilah tegakkan suruhan Allah dan tinggalkan laranganNya serta berpesan2lah ssma kita sblum Azab Allah mbersihkan segalanya.sebar2kan.

pastu aku pegi kat laman web www.iluvislam.com.aku tgk kat quran explorer maksud die.hasil yg aku dapat mmg menakjubkan!!!!

Dan apabila sampai tempoh Kami hendak membinasakan penduduk sesebuah negeri, Kami perintahkan (lebih dahulu) orang-orang yang melampau dengan kemewahan di antara mereka (supaya taat), lalu mereka menderhaka dan melakukan maksiat padanya; maka berhaklah negeri itu dibinasakan, lalu kami menghancurkannya sehancur-hancurnya. (17:16)

Dan tiada sesebuah negeri pun melainkan Kami akan membinasakannya sebelum hari kiamat atau Kami menyeksa penduduknya dengan azab seksa yang berat; yang demikian itu adalah tertulis di dalam Kitab (Luh Mahfuz).
(17:58)

(Keadaan orang-orang kafir itu) samalah seperti keadaan Firaun dan kaumnya serta orang-orang yang terdahulu dari mereka. Mereka kufur ingkar akan ayat-ayat Allah, lalu Allah menyeksa mereka dengan sebab dosa-dosa mereka. Sesungguhnya Allah Maha Kuat, lagi Maha berat seksaNya.
(8:52)

SUBHANALLAH!!semua ni ALLAH aturkan dengan cantik sgt..semua ni kite kena tgk.Betapa ALLAH swt begitu hebat dlm perancangan die.

Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal. (190) (Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab Neraka. (191)
(3:190-191)

semoga timbul rase insaf dlm diri kite.
waallahualam..

2 comments:

deqsu said...

o..related ye psl gempa kt pdg 2...thanks 4 information..nk mntk izin utk copy entry ni bleh??

Zulgeologist said...

welcome..takde hal..jemput copy n sebar2 kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang