PENGUMUMAN!!!

1. Pembaca di jemput untuk copy n paste entry kat sini. Sangat alu2kan..Moga dpt kebaikan bersama. Mintak jasa baik untuk sertakan link aku gak.hehe

2.Aku mintak maaf jika ada kekhilafan dlm penulisan ak. Aku just cuba belajar2 memberi je..

3.Sebarang perbincangan lanjut boleg email kepada aku zulgeologist@gmail.com. Takupun add je tanya melalui facebook aku je.


Blog aku ni ossem ke tak ossem??

Tuesday, October 27, 2009

"Jadilah seperti batu, walau terus di hempas badai, namun tegar bicara kebenaran"



"Jadilah seperti batu, walau terus di hempas badai,
namun tegar bicara kebenaran
"

x semena2 aku terdetik nak buat kata2 yang agak puitis.huhu.. dan mungkin ini kata2 yg bersesuaian dengan status aku selaku seorg geologist(pengkaji batu) dan sebagai insan yg ingin menjadi dai'e d muka bumi ini..

aku terang la sikit dr kata2 aku kat atas ni..batu d dunia ni terus menerus mengalami proses luluhawa..namun dalam keadaan sebegitu.batu akan menceritakan semua perkara yang benar2 belaka.batu merupakan saksi yang melihat perubahan alam semesta ni sejak dahulu kala lagi. dalam mencari kebenaran tntg perkara2 lalu.pengkaji2 batu (geologist) akn mengkaji batu2 ini yang akn berbicara dengan penuh kejujuran..dan batu juga akn mngalami kitaran bermula dr bawah perut bumi dan berakhir juga di bawah sana..dan andai berpeluang akn kembali dengan komposisi yg same ke muka bumi. tu sedikit tntg batu..aku nak relate sikit ngan kehidupan kte d dunia selari dengan peranan kte dlm usaha menjadi dai'e d bumi ALLAH ni..mcm batu td..mmg kte akn di hidangkan dengan pelbagai cabaran dan halangan. namun kte perlu menguatkan keazaman untuk menyampaikan kebenaran yg ingin kte sampaikan..dan seperti batu juga kte bermula dr tanah dan akn kembali ke dalam tanah jugak. yang bezanye..batu akn kembali ke muka bumi mengikut kitarannya..



dan batu terdapat pelbagai jenis..batu yg bernilai dan menjadi keinginan ramai insan adalah batu permata. batu permata ni ade macam2 jenis. ade intan,zamrud,ruby dll. batu permata ni amat2 keras kalau d kelaskan dlm skala mohs berada pada nilai 7 - 10..mmg keras la tu..dan batu permata ini akn tahan dengan luluhawa yg berlaku d sekitarnya. pasal tu batu permata ni amat bernilai d pasaran.dan batu pemata yg paling tahan dan keras adalah intan..dalam nilai 10 dlm skala mohs. jd sy mengajak diri sy dan sahabat2 len untuk menjadi intan ataupun jenis2 batu permata yang lain.yang keras dan tahan luluhawa namun masih tetap menceritakan tntg perkara2 benar. bersam kita menjadi insan yg tetap menyampaikan kebenaran walaupun d sajikan dengan pelbagai mehnah dan tribulasi..so ape lg permata2 ISLAM??? do ur job!!! wallahualam..

4 comments:

cahaya_ketenangan said...

amboii..puitis nye..suke2.. :)

Zulgeologist said...

hehe..belajar2..bile nk dengar puisi matematik lak ni??huhu

cahaya_ketenangan said...

tungguuu... :p

Zulgeologist said...

ok..ku tunggu penuh kesabaran.ngee...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share link korang